Friday, 12 July 2013

Wound

Assalamualaikum

Salam Ramadhan,sudah lama tidak berblogging,rasa rindu pulaksss.Bilik yang kat rumah pon tak terrrrr-kemaskini.Sebenarnya tidak kemana-kemana pun, hanya menghilangkan diri buat sementara waktu mencari ketenangan yang abadi,cehwah.Due to that lost jugak,I have nothing to share with you.

Semua orang memang ada azam baru setiap tahun dan matlamat yang kita nak tuju tu kadang-kadang hanya menjurus kepada 'hangat-hangat tahi ayam'.The poops of chicken?Lulzzz So,aku pun ada azam baru,apa lagi belajar rajin-rajin lah.Tengok result exam lah,2 Fail.Tapi entah la tak menyesal pun turun kelas.Entah kenapa macam best je duduk kat lam kelas baru ni,ehehe.Fail tu kenyataannya memang la tak best.Masuk kelas baru tu kekadang sedih jugak,rasa macam dipinggirkan teman-teman sekelas.Kalau Nora tak datang sekolah,aku rasa macam krik-krik je lam kelas tu.Ni bukan mengumpat hokkehhh.Aku ni bukannya seorang yang over friendly.Aku ni suka berfikiran negatif,aku tak suka lah dilabel MINAH OVER.Typically aku ni sebenarnya susah nak start bergaul mesra ngan kawan-kawan yang sebelum ni kenal sekadar tegur kadang2 n senyum2 je bila jumpa.Maka tidak hairanlah masa form 1,mula-mula masuk sekolah menengah aku pernah dilabel sombong,ahaha yang gigirl Farhana Razak lah,dia cakap dia senyum kat aku,tapi aku tak balas,sorry lah saya langsung tak perasan ehehe dan seorang lagi lelaki itu ahaha,warning,hal ini sama sekali tidak mempunyai sebarang kaitan antara hidup dan mati dengan pakwe lama.Ehh

Sekarang ni jam 6.06 petang,tengah tunggu waktu nak berbuka puasa.Ada kat ruang keluarga ni,tengah tengok tv,tengok Jejak Rasul.Sedapnya nasi maqluba makcik tu masak,kat tv ni cakap makna nasi maqluba tu lebih kurang macam terbalik sebab nasi tu dimasak dalam periuk yang ada ayam at bawah,then lepas nasi masak dia terbalikkan periuk tu jadi macam kek tapi letak atas dulang.Detail la pulak bab makanan ni.

Aku sekarang ni tengah cuba tutup buku lama dan cipta bab baru.Aku tengah latih diri untuk berpijak di bumi nyata walaupun hati ni kadang-kadang bertindak melebihi akal.Emosi perlu dikawal,abah cakap orang yang pemarah memang tak dapat berfikir dengan baik.Sebenarnya abah perli aku tapi aku buat2 tak peduli.Memang degil.Salam,selamat berbuka puasa xoxoxo


Hope the wound heals but it never does
That's cause you're at war with love
You're at war with love



Kamsahamnida!

No comments :

Post a Comment